Vice ordförande

Om Klubben

Stand up paddling (SUP) är en träningsform som passar alla eftersom du kan anpassa träningen efter din egen nivå. SUP for Life är en ideell förening i Lomma kommun. Hos oss är både ungdomar och vuxna välkomna. Vi är anslutna till Svenska Kanotförbundet och Surf förbundet.

Sup For Life grundades i Lomma år 2020 med en idé om att föra samman SUP-paddlare oavsett ålder och paddlingsnivå.

Föreningen är tänkt att vara en samlingsplats för de som vill paddla med andra i lugn och skön takt på Höje å och kanske ta en utflykt till Bjärredsbrygga (självfallet med gofika). Eller för de som vill tävla, antingen för motion eller på elitnivå. Kanske är ni en familj som skulle vilja paddla ihop men känner inte riktigt att ekonomin håller för att köpa in flera brädor?

PaddelPower

Klubben anordnar flera olika aktiviteter. Vi har träningar för barn och ungdomar. Våra utbildningsprogram för barn följer strukturen för godkända nivåer inom PaddlePower. Våra ledare är utbildade. Vi gillar mest att hänga ihop så Chill & Grill-paddlingar för våra medlemmar brukar innebära väldigt mycket korv. De som elitsatsar hos oss håller ofta i träning inför tävlingssammanhang. Vi brukar även bjuda in gästtränare/utbildare och 2021 stod vi värd för SM 100 meter sprint. 2022 satsade vi lite extra på våra KidzCamp och gästtränare för våra juniorer.

Clinic Lomma med Michael Booth

I klubben har vi möjlighet till brädförvaring och tillgång till bryggbåt som underlättar i gång med din bräda. (OBS – det är kö till brädförvaringen. Mejla supforlifelomma@gmail.com för intresseanmälan.) Som medlem har du förtur till Kidzcamps och SUP Clinics. Du har även 20% rabatt hos vår sponsor Yster. Även köp hos Dietz ger kickback till klubben.

Yster Logga

Om du tävlar i vår klubb står vi för din tävlingslicens, även på motionnivå.

Vår stadga hittar du HÄR.

Mynningen ut till havet

Sara Parnelöv på euro tour motionsloppet

Visste du att all typ av SUP-paddling ger otroligt bra träning för core-musklerna och ryggen? Man kan paddla året om!

Sara Parnelöv

Motionspaddlare

training camp

Vi paddlar gärna på havet under sommaren. Många tävlingar hålls inte på plattvatten så det gäller att få in vanan av vågor och vind.

Milly & Felix tränar

Elit paddlare